תהליכי שיתוף – בעלי עניין, ציבור, תושבים
צוות אורבניקס על מחלקותיה השונות תכנון, כלכלה וסביבה מתמחות בהובלת תהליכי שיתוף ככלי עבודה להשגת הסכמות רחבות ולמציאת שותפים ממעלים רחבים לכלל תחומי היעוץ שלהם.
- הצורך: מקובל יותר ויותר לשתף בתהליכים של קבלת החלטות, תכנון ועוד. הלקוח הפוטנציאלי חושש ממעורבות הציבור, חושש מתהליך החשיפה, אינו תמיד יודע איך להנגיש את הדברים לציבור ועוד.
- למי מיועד המוצר: לכל גוף ציבורי ופרטי המקבל החלטות המשפיעות על הארגון ו/או על הציבור – חברות בנייה ויזמים פרטיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מנהלות התחדשות עירונית, חברות מנהלות – מתכננות ועוד.
- הפתרון במשפט אחד: יצירת שיח מכבד ומשתף עם בעלי העניין השונים, קידום הסכמות בין התכנון והייזום – לבין הציבור.
- כיצד זה פועל: בשלב ראשון מבינים מהלקוח במה הוא רוצה לשתף את הציבור. איזו רמת שיתוף הוא רוצה. באיזו תדירות. מה התזמון המתאים. ממה הוא חושש. לאחר מכן, קובעים תאריך יעד ומתחילים להכין את אמצעי השיתוף המתאימים (מצגת, שאלון, מפות, רול-אפים ועוד). לאורך כל הדרך מוודאים שהחומר ברור לקהל היעד ומנסים לטייב אותו ככל הניתן ולהנגיש. לקראת האירוע דואגים ללוגיסטיקה של ההפקה עצמה (מיקום, מקרן, שלטים, כיבוד ועוד) ומקיימים ישיבות הכנה עם כלל הגורמים המעורבים. חשוב לוודא שיהיה פרסום ראוי לפי הציבור הרלוונטי ובכמה שיותר ערוצים (פייסבוק, קבוצות וואטסאפ, פרסום באתר העירוני, שלטים ועוד).
- תוצרים עיקריים: כנס שיתוף ציבור, סיכום הכנס להפצה ברשתות החברתיות/באתר העירוני. בעיקר המלצות – תהליכיות, אופרטיביות ועוד.
- מוצרים משלימים: תכנון אסטרטגי יישומי, תכניות מתאר ומפורטות פרוגרמות לצרכי ציבור, פרוגרמות כלכליות- מוניציפליות, יעוץ סביבתי, תכניות אב מגוונות – לשטחים פתוחים/לשבילי אופניים/צרכי ציבור/קהילה/ספורט ועוד.
- בין לקוחותינו:
חברות היזמות "אזורים", "תדהר", "אאורה", "אפריקה ישראל" ועוד; עיריות –הוד השרון, חריש, יבנה ועוד ; משרדי ויחידות ממשלה – הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, משרד הבריאות, רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון; משרדי אדריכלים – מזור-פירשט, גוטמן-אסיף, עמוס ברנדייס ועוד.
לפניות בכל הנוגע לתהליכי שיתוף – בעלי עניין, ציבור, תושבים ולמידע נוסף, תוכלו ליצור קשר עם עינת ליברמן אוזן או סנדרה גוסמן גירל, נשמח לעמוד לרשותכם.