האתר בהרצה

Search
Close this search box.

פריחה והתחדשות המרחב הכפרי

המרחב הכפרי מתחדש

חברים יקרים,

עקב אירועי התקופה, מתחדדת משמעות וחשיבות צביונם העתידי של הקיבוצים במרחב הכפרי, הן בשמירה על הגבולות, הן בשמירה על השטחים הפתוחים לסוגיהם והן כאסם המזון של המדינה.

לאור פתיחת הדיונים במוסדות התכנון על אפשרויות הרחבת המגורים בקיבוצים ובמרחב הכפרי כולו, אנו מציעים חשיבה מתכללת על הקיבוץ המתחדש.

החוסן הקהילתי והכלכלי של היישובים מתאפשר ע"י חיזוק שתי תשתיות עיקריות בקיבוץ המתחדש:

  • התשתית הפיזית של שטחי הציבור בקיבוצים.
  • תשתית נכסי הנדל"ן והקרקעות הסחירות בקיבוצים.

שני נכסים אלה – מבני ושטחי הציבור והנדל"ן העסקי –
מהווים את ה"הלב הפועם" של הקיבוצים – הם מאפשרים מפגשים, מייצרים תנועה בין הפונקציות השונות שברחבי הקיבוץ, מאפשרים תעסוקה מקומית והגדלת הכנסות לאגודות.

במטרה לבחון כיצד לחדש ולרענן את המרחב הכפרי – קיבוצי, אנו מציעים לגבש
תכנית פיתוח לקיבוץ, אשר תכלול את אחד או שני המרכיבים המשלימים הבאים:

א. תכנית אב לשטחי ומבני הציבור בקיבוץ – תהליך גיבוש התוכנית כולל הגדרת חזון ומטרות בדיקת מצאי מבני הציבור על השימושים המתקיימים בהם, ניתוח המאפיינים הדמוגרפיים כיום ואלו החזויים לאור מסגרת יחידות הדיור (שעשויה לגדול משמעותית בעקבות פתיחת תמ"א 35) ומעל לכל, שיתוף והקשבה לרצונותיהם של המשתמשים במרחב הציבורי, הלא הם משפחות חברי הקיבוץ.
כל אלה ועוד מאפשרים לנו לתכנן ולהמליץ על מערך יעיל, שימושי ותוסס של שירותי הציבור בקיבוץ תוך חתירה למיקסום השימוש במבנים הקיימים, בחינת אפשרויות לשילוב בין שימושים שיש היגיון תכנוני – פונקציונלי לחבר ביניהם והמלצות על מבנים נוספים במידה ונדרש.
ההמלצות ירוכזו לכדי תכנית פיתוח רב שנתית, שתשמש את הקיבוץ כתכנית עבודה אופרטיבית.

ב. תכנית להשבחת הנדל"ן העסקי – אשר תבחן את השימושים הקיימים בקרקעות סחירות, תמליץ על השימוש המיטבי המתאים לאופיו המתחדש של הקיבוץ ותמקסם את פוטנציאל התשואה מהקרקע ומהמבנים.

נשמח לעצב, יחד איתכם, את ה-Look המתחדש שלכם.

פנו אלינו עוד היום,

איריס דרורי שילה,
מתכננת ערים ואזורים בכירה
מרכזת תכנון אסטרטגי וסטטוטורי
מייל: drori@urbanics.co.il
נייד: 052-8360910

דיוורים נוספים

היטל שמירה אבטחה וסדר ציבורי

היטל שמירה, אבטחה וסדר ציבורי

חברים.ות יקרים.ות, עקב אירועי התקופה, רשויות מקומיות רבות נערכות מחדש להתאמת התכניות לשם שמירה, אבטחה וסדר ציבורי. בהתאם לדיני השלטון